John Galliano'dan Cennet ve Cehennem

Doğal

New member
Artık Mubi platformunda mevcut, Yükseliş ve Düşüş – John Gallianoadından da anlaşılacağı gibi geleceğe odaklanıyor 80'lerden günümüze moda tasarımcısının kariyeriFirmanın zirve noktasını gözden kaçırmadan Christian Dior ve 2011'de meydana gelen yankı uyandıran düşüş Paris'teki bir barda yaptığı ırkçı ve Yahudi karşıtı yorumların yer aldığı video viral oldu.


Kevin Macdonald'ın yönettiği, Cebelitarık'taki tartışmalı yaratıcıyla ilgili neredeyse iki saatlik belgesel boyunca hikaye, onu uluslararası moda sahnesinden uzaklaştıran bölümün öncesi ve sonrası olduğu gibi, aynı zamanda bir olayın da olduğunu göstermeyi amaçlıyor. Yeni hayat Galliano için bir kurtuluş amacı bile olabilir.


Daha önce Bob Marley ve daha sonra Whitney Houston hakkındaki belgesellerde de aynısını yapan Macdonald, arşivin yanı sıra kahramanın mesleki geçmişine merkezi olan kişilerin ifadelerinde somutlaştırdığı kapsamlı araştırmayla dikkat çekiyor. malzeme.


“Yükseliş ve Düşüş – John Galliano” filmi artık Mubi'de izlenebilir.

Adamın kendisi, “Evet, sana her şeyi anlatacağım” diyor. Galliano Vogue USA ve Condé Nast global'in yönetmeni Anna Wintour ile koşulsuz arkadaşlarından üçü eski modeller Kate Moss ve Naomi Campbell'ın da öne çıktığı filmin ana röportajlarından bir kesitte. Ayrıca asistanı Steven Robinson, aktrisler Penélope Cruz ve Charlize Theron ve Dior markasının o zamanki başkanı Sidney Toledano da yer alıyor; öncekilerden farklı olarak, baş karaktere karşı en az küçümseyen kişi olduğu için temel karakterlerden biri haline geliyor. .


Dolayısıyla görsel-işitsel kayıtlar, dünyanın en önde gelen moda okullarından biri olan Central Saint Martins'teki ilk adımlarından, Londra'daki punk ve “yeni romantikler” bağlamına, Ulusal Tiyatro'da kostüm tasarımcısı olarak ilk işine kadar uzanıyor. ve mezuniyetiniz ilham kaynağı oldu İnanılmazlar. Daha sonra atölyeler sergileniyor ve elbette tasarımcının elinden geldiğince histeriklik sergileme fırsatını yakaladığı ve işleri bittiğinde genellikle dikkat çekmeyen meslektaşlarının çoğunluğunun antipodlarında durduğunu doğruladığı gösterinin sonları. bir koleksiyon sunuyor. Napolyon Bonapart ile benzetme Filmin büyük bir bölümünde ortaya çıkan bu durum, abartılı gibi görünmüyor, hele ki adamın kendisine bakıldığında. Galliano, Galya imparatoru olarak nitelendirildi. Bu belki de düşüşten önceki en anlamlı görüntü.


Galliano ve Anna Wintour.  Fotoğraf: BestImage/Basın
Galliano ve Anna Wintour. Fotoğraf: BestImage/Basın

Düşüş ve diriliş


İkincisine ilişkin olarak ve kendi adını taşıyan firmasındaki çalışmanın ötesinde, film şunu açıkça ortaya koyuyor: Patlama çoğunlukla Dior ve Givenchy'de çalıştığı yıllarda oldu. Her iki markanın da sahibi olduğu Louis Vuitton Möet Hennessy (LVMH) grubu, kısa süre önce dünyanın en zengin adamı olarak aday gösterilen ve filmde de adı geçen Bernard Arnault'u yönetiyor. İşte öykünün görevi de bunu anlatarak konum almaktır. Galliano son derece kârlı olduğu ortaya çıktığında, tasarımcının içine düştüğü fiyaskonun hiçbir önemi yokmuş gibi görünüyordu. Aşırılıklar, özellikle onunla alkol tüketimi. Bu, hiçbir şekilde onun yabancı düşmanı tezahürlerini haklı çıkarmayan küçük bir gerçek değil, ancak onları vurguluyor.


Bu yapım, Roy Halston gibi moda dünyasının yıkıcı ve eziyetli figürleriyle başlayan ve daha sonra giyim endüstrisinin temel tasarımcıları tarafından devam ettirilen biyografik film serisinin bir parçasıdır; örneğin Cristóbal Balenciaga'nın en son serisi ve Lafta Yeni Görünüm Christian Dior ve Coco Chanel'e odaklanıyor. Buna karşılık, Raf Simons'un Fransız markasının başında olduğu döneme ve dolayısıyla podyumun arkasındaki baskılara ve sevgisiz tarafa odaklanan belgesel Dior ve ben ile ilişkilendirilebilir.


Bu yapım, moda dünyasından karakterlerle başlayan biyografik film serisinin bir parçası.  Fotoğraf: Derek Ridgers/Basın
Bu yapım, moda dünyasından karakterlerle başlayan biyografik film serisinin bir parçası. Fotoğraf: Derek Ridgers/Basın

Filmin tamamında da görüldüğü gibi şunu söylemekte yarar var. Galliano sadece kendi dönemi için değil, genel olarak moda tarihi açısından da bir dahiydi.. Akılda tutulması gereken başka bir şey de onun kariyerinin, moda sahnesinin gerçek bir küresel ticari fenomene dönüşmeye başladığı metamorfozla aynı zamana denk gelmesidir. Markaların aşırı kişiselleştiği açık ve bu noktada açgözlü bir tüketim tarzına karşılık gelmeleri hiç de şaşırtıcı değil.


Tasarımcının, etkinlikten sadece üç yıl sonra, 2014 yılında işe geri döndüğü ve bunu Maison Margiela markasından başka bir markada yapmadığı bilinmesine rağmen, gerçek şu ki, tarih boyunca kesin olarak şunu teyit etmiştir: Artık Galliano kesinlikle geri döndü.


John Galliano, Christian Dior markasının sevgilisiydi.  Fotoğraf: Barry Marsden/Basın
John Galliano, Christian Dior markasının sevgilisiydi. Fotoğraf: Barry Marsden/Basın

Bu, bir yandan, bu belgesel çerçevesinde Cebelitarık'ın kovulduktan sonra ilk kez bazı arkadaşlarıyla yeniden bağlantı kurmak için Dior evinin tertemiz arşivlerine yaptığı ziyaretin kaydında da kanıtlanıyor. tasarımlar ve eski işbirlikçileriyle. Öte yandan, doruk noktasını göstererek Sinema Cehennemi 2022 ortalarında sunduğu koleksiyon Palais de Chaillot'ta.


O defiledeki aktrislerden biri “Affedilmemekten korkuyorum” diyor ve elbette bu soru, tasarımcının defilenin ve filmin kamera arkasından çıkışının başlangıcı olarak alınabilir. Gerçi bu kez karakterizasyon olmadan, aynı olmak, kendini devam ettirmek yerine sanki ortadan kaybolmaya çalışıyormuş ve podyumda sadece işi kalacakmış gibi.


Galliano evinin kapısında.
Galliano evinin kapısında.